Leren & Bewegen = FUN

Bewegend leren effectief met Interactive X-Wall!

 

Vernieuwende leermethodes in het onderwijs, hottopic anno 2022. Lesprogramma’s moeten actiever worden. Fysieke activiteiten gecombineerd met cognitieve activiteiten zodat leerlingen zich optimaal ontwikkelen.

De Interactive X-Wall kan jouw school of organisatie hierbij helpen. Onze Interactieve speelmuur beschikt over 40 games waaronder ook interactieve educatieve games. Rekenen, een taal leren, klok kijken of geschiedenis? Leren is nog nooit zo leuk geweest! Creëer een nieuwe dimensie in de leukste les van de week.

Verschillende basis- en VO scholen gingen u al voor en maken al gebruik van onze Interactieve speelmuur. Dit doen ze met veel plezier. Wij horen alleen maar goeie verhalen en onze klanten zijn ontzettend enthousiast! (Onze klanten) Wil jij meer informatie of rechtstreekse reviews van onze klanten. Neem contact met ons op. 

 

Maar waarom is bewegend leren zo belangrijk? En hoe kan de Interactieve X-Wall hierin een betekenis spelen. Dat vertellen wij jou graag

 

Waarom bewegend leren?

Binnen het onderwijs wordt met bewegend leren bedoeld dat cognitieve leeractiviteiten gecombineerd worden met een fysieke inspanning. Er wordt geleerd tijdens het bewegen. Al bewegend optellen, vermenigvuldigen, spellen of leerstof herhalen.

Uit het onderzoek van het Centrum voor Bewegingswetenschappen (Onderdeel onderzoeksresultaten Centrum voor Bewegingswetenschappen) is gebleken dat bewegend leren indirect een positieve invloed heeft op de leerresultaten van kinderen omdat het een positieve invloed heeft op de hersenstructuur en hersenactiviteiten van de kinderen. Tijdens het onderzoek volgde één groep een lesprogramma bestaande uit fysiek actieve reken- en taallessen. De controlegroep volgde een ‘normaal’ lesprogramma. De resultaten lieten zien dat leerlingen met een actief lesprogramma meer aandacht hebben voor hun taak dan leerlingen met een reguliere les. Daarnaast zijn er significante verschillen gemeten bij de reken- en taalprestaties van de leerlingen. Bewegend leren heeft positieve invloed op de executieve functies. Deze functies hebben onder andere te maken met planning, werkgeheugen, aandacht en gedragsregulering. Hoge resultaten op deze factoren zorgen voor een grotere mate van concentratie, wat goed is voor de inzet op school/ tijdens het leren. Op deze manier zijn deze resultaten te verklaren.

Het actieve lesprogramma heeft de volgende positieve resultaten:
– kinderen zijn na fysiek actieve reken- en taallessen meer gericht op hun taak
– de reken- en spellingprestaties verbeteren door fysiek actieve reken- en taallessen
– kinderen die drie keer per week bewegend les krijgen, hebben na twee jaar vier maanden leswinst

Daarnaast draagt het actieve lesprogramma bij aan het behalen van de beweegrichtlijnen. De beweegrichtlijn voor jeugd is volgens Kenniscentrum Sport & Bewegen: 1 uur per dag matig intensief bewegen en 3x per week spier- en botversterkende oefeningen (Kenniscentrum Sport&Bewegen Beweegrichtlijnen) . In 2021 heeft het CBS een rapport gepubliceerd naar aanleiding van de Gezondheidsenquête in 2020. Hierin stond dat 61% van de 4-12 jarigen voldeed aan de beweegrichtlijnen in 2020. Terwijl in de leeftijdsgroep 12-16 jarigen maar 40,7% van jongeren aan de beweegrichtlijnen voldeed. 53,5% van de jongeren tussen 16 tot 20 jaar voldeed aan de beweegrichtlijnen ( Resultaten CBS Bewegingsrichtlijnen).  Een actieflesprogramma kan het percentage jongeren dat voldoet aan de beweegrichtlijnen doen stijgen!  Waarom kan het onderwijs dan niet haar steentje hierin bijdragen door middel van actieve lesprogramma’s. De Interactive X-Wall kan hierbij helpen!

 

Hoe kan de Interactive X-Wall gebruikt worden in actieve lesprogramma's?

De Interactive X-Wall is een interactieve speelmuur met meer dan 40 games voor jong en oud. Deze games zijn opgedeeld in 3 onderwerpen: Entertainment, sport en ook educatie. (Interactive X-Wall Games)
Deze educatieve games kunnen verwerkt worden in de actieve leerprogramma’s voor het onderwijs. Zo beschikt de Interactieve X-Wall bijvoorbeeld over ‘’de Rekenkoning’’ en ‘’Soccerdarts’’, dit zijn spellen waarmee kinderen op een actieve manier gaan rekenen. De sommen kunnen aangepast worden naar de leerlijnen/ het niveau van de verschillende leerlingen. Groep 3 sommen zijn simpele  op- en aftreksommen terwijl groep 8 kan gaan worstellen met breuken verkleinen, decimalen achter de komma en grotere op- en aftreksommen. Ook voor de Taalles heeft Interactive X-Wall verschillende games al ontwikkeld. Door middel van ‘’Spelling Bee’’, ‘’Alfabet spel’’ of ‘’ Otje Ou, Adje Au’’ kunnen leerlingen werken aan de ontwikkeling van zijn/haar woordenschat. Ook bij deze spellen zijn er verschillende moeilijkheidsgraden waardoor iedere leerling op zijn/haar niveau zichzelf ontwikkeld. Naast dat de muur beschikt over reken- en taal specifieke games,  heeft het ook nog andere games met een onderwijs ondersteunende werking. Denkend aan Braingames, Kloktijden leren, topografische spelen etc. (Educatieve games)
De Interactive X-Wall is een mooie oplossing om te integreren in de actieve lesprogramma’s voor de nieuwe vorm van onderwijs. Actief leren!

 

Daarnaast denken wij graag met de klant mee. Heeft uw organisatie een idee voor een educatieve game waardoor uw leerlingen zich beter kunnen ontwikkelen, dan werken wij dit idee graag voor u uit. Waardoor uw idee werkelijkheid kan worden op de Interactive X-Wall. Uw idee wordt een nieuwe game op uw muur! 

Wilt u meer informatie over de X-Wall? Neem contact met ons op!

EDUCATIEVE GAMES

Rekenkoning Multiplayer

Welk team kan het snelste rekenen en mikken? Wie het eerste 15 sommen oplost wint. Rekenen is nog nooit zo leuk geweest! Het rekenen is ontwikkeld volgens de leerlijnen van de basisscholen. Selecteer je groep en doe rekensommen op je eigen niveau.

Aantal spelers: 1 t/m 10 spelers
Leeftijd: 6+

Fast Timers

Met Fast timer leer je de tijden op een analoge en digitale klok. Er zijn verschillende niveaus beschikbaar in dit spel. Het spel is te spelen met één speler of met twee teams tegen elkaar Wie kan het beste klok kijken?

Aantal spelers: 1 t/m 10 spelers
Leeftijd: 6+

Alfabet spel

Raak zo snel mogelijk alle objecten die beginnen met een letter die bovenin te vinden is. Wie haalt er als eerste 8 punten? Het spel is ook te spelen in het Engels en in het Duits. Zo kan je dus ook je woordenschat verbeteren in een andere taal!

Aantal spelers: 1 t/m 10 spelers
Leeftijd: 8+

De leukste (gym)les met de X-Wall

Steeds meer scholen gaan voor een vernieuwende leermethode zoals de Interactive X-Wall.

Rekenen, een taal leren, klok kijken of geschiedenis? Leren is nog nooit zo leuk geweest! De interactieve muur daagt iedereen uit met de leuke educatieve games. Of ga voor een nieuwe dimensie en creëer de leukste (gym)les ooit!

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden om de X-Wall te plaatsen op uw school? Vraag dan een online demonstratie aan of een demonstratie bij u op school.

 

“Met de X-Wall kunnen kinderen een interactieve (gym)les krijgen die altijd leuk en uitdagend is!”

Een unieke
gamechanger
voor elke branche!

Wil jij een X-Wall huren/kopen?

Ben jij nieuwsgierig naar de mogelijkheden van de X-Wall? Wij denken graag met u mee!

De voordelen van
spelenderwijs leren

De X-Wall is voor iedereen geschikt, jong en oud! Door de vele mogelijkheden met de games is de interactieve muur uitdagend voor iedereen.

De X-Wall is te huur voor bedrijfsfeesten en evenementen. Klik op onze huurpagina voor meer informatie.

Dit is afhankelijk van de ruimte. Wij denken graag met u mee naar de mogelijkheden!

Klik hier om meer te lezen over de kosten van de X-Wall

Dit is afhankelijk van de grootte van de X-Wall. Door het spelvorm aan te passen en het met een estafette te spelen kan je er met 10 kinderen tegelijk op spelen.

Elke balsport is mogelijk op de X-Wall. Je kunt de spellen op je eigen manier spelen. Zo kan je de tennis skill game ook met een voetbal spelen of aantikken met je handen.