x-wall met de subsidie financiële educatie no cure, no pay
Een X-Wall laten installeren op jouw school met de subsidie Financiële Educatie? Dat kan! Met de subsidie Financiële Educatie leren de leerlingen door middel van interactieve games omgaan met geld. Het subsidiebedrag kan de volledige aanschaf van de X-Wall dekken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees meer of plan direct een vrijblijvende kennismaking in!
Wat houdt de subsidie
financiele educatie
in?
Vanaf dinsdag 4 maart 2025 kunnen primair onderwijsscholen met een achterstandsscore boven de drempelwaarde een aanvraag indienen voor de subsidieregeling financiële educatie. Scholen die vallen binnen de gebieden van het Nationaal Programma Leefbaarheid en Veiligheid (NPLV) zijn uitgesloten van deelname. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) stelt hiervoor dit jaar €11,2 miljoen beschikbaar.
Met de subsidie financiele educatie kan je per school een bedrag van minimaal €75.000,- aanvragen. Hiermee kunnen wij jouw school helpen met een programma om de leerlingen te helpen om gezonde financiële keuzes te leren maken.
De aanvraagperiode loopt van 4 t/m 31 maart 2025. De activiteiten uit het aanvraagplan moeten dan worden uitgevoerd tussen 5 april 2025 en 7 juli 2028. Genoeg tijd dus!
Financiele educatie
met de X-WAll
Ontdek de toekomst van financiële educatie met onze interactieve X-Wall! Dankzij de subsidie voor financiële educatie kunnen leerlingen nu op een speelse en interactieve manier leren hoe ze verstandig met geld om kunnen gaan. Docenten kunnen eenvoudig de X-Wall inzetten en integreren in de lessen.
Met educatieve games die zijn ontworpen om beweging en leren te combineren, zullen leerlingen snel de essentiële financiële vaardigheden oppikken. Onze visueel games helpen leerlingen bij het nemen van financiële beslissingen, terwijl ze tegelijkertijd plezier hebben en actief blijven.
Spring in de wereld van financiële geletterdheid en laat je leerlingen genieten van een innovatieve leerervaring met onze interactieve muur X-Wall!
Wat doen wij voor jou?
1. Aanvraag indienen:
- Het aanvragen van een subsidie kost veel tijd en moeite. Dat begrijpen we. Daarom helpt Interative X-Wall jou bij het aanvragen van de subsidie. Dit doen we op No Cure No Pay basis. Wordt de subsidie niet gehonoreerd? Dan hoef je ook niet te betalen.
2. Invullen activiteitenplan:
- Om de subsidie aan te vragen moet er een activiteitenplan worden opgesteld. Dit zijn de interventies waaraan het subsidie bedrag wordt besteed. Ook dit kan veel tijd kosten en kunnen wij voor jou uit handen nemen.
3. Verantwoording:
- Heb je de subsidie ontvangen? Dan moet deze na afloop ook verantwoord worden. Heb jij de aanvraag van de subsidie door ons laten indienen? Dan nemen wij ook de verantwoording van de subsidie op ons.
Blije spelers, blije klanten
De X-Wall staat al op meer dan 100 vaste locaties waaronder bij Feyenoord, Landal Greenparks en KBS De Schakel




















X-Wall met een
Onderwijssubsidie
De Interactive X-Wall is dé manier om leerlingen te laten leren op een vernieuwende en beweeglijke manier. Uit onderzoek van de Rijksoverheid blijkt namelijk dat bijna de helft van de Nederlandse kinderen te weinig beweegt en dat motorische vaardigheden achteruitgaan, terwijl het aantal kinderen met overgewicht toeneemt.
Met de Interactive X-Wall willen wij hier verandering in brengen. Onze muur is de perfecte tool om de kennis en vaardigheden van kinderen op een interactieve manier te trainen en tegelijkertijd beweging te stimuleren. Zo kunnen kinderen spelenderwijs leren en werken aan een gezondere levensstijl.
Bewegend leren heeft een positieve invloed op de hersenstructuur en hersenactiviteiten
Door bewegend te leren kunnen kinderen zich beter concentreren
Bewegend leren draagt bij aan de motorische ontwikkeling
Maakt lessen leuker voor zowel leerlingen als leraren
Bewegend leren draagt bij aan het behalen van de beweegrichtlijnen
EDUCATIEVE GAMES
Rekenkoning Multiplayer
Welk team kan het snelste rekenen en mikken? Wie het eerste 15 sommen oplost wint. Rekenen is nog nooit zo leuk geweest! Het rekenen is ontwikkeld volgens de leerlijnen van de basisscholen. Selecteer je groep en doe rekensommen op je eigen niveau.
Aantal spelers: 1 t/m 10 spelers
Leeftijd: 6+
Fast Timers
Met Fast timer leer je de tijden op een analoge en digitale klok. Er zijn verschillende niveaus beschikbaar in dit spel. Het spel is te spelen met één speler of met twee teams tegen elkaar Wie kan het beste klok kijken?
Aantal spelers: 1 t/m 10 spelers
Leeftijd: 6+
Alfabet spel
Raak zo snel mogelijk alle objecten die beginnen met een letter die bovenin te vinden is. Wie haalt er als eerste 8 punten? Het spel is ook te spelen in het Engels en in het Duits. Zo kan je dus ook je woordenschat verbeteren in een andere taal!
Aantal spelers: 1 t/m 10 spelers
Leeftijd: 8+
Heeft jouw school niet de subsidie
Financiële educatie?
Er zijn meerdere subsidieregelingen waarmee de Interactive X-Wall volledig gesubsideerd kan worden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden bij jouw op school of bekijk hieronder de andere subsidieregelingen.
Plan nu een
adviesgesprek
Ben jij geïnteresseerd in de aanschaf van een Interactive X-Wall door middel van de subsidie Financiële Educatie? Of wil je meer informatie ontvangen over de mogelijkheden van de subsidie? Vul dan hieronder je gegevens in om een vrijblijvend adviesgesprek in te plannen.